Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Žalvarinis slapukų politika. Daugiau informacijos

Žalvarinis Kinijoje 2017

„Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija pristato“.

Balandžio 20-30 dienomis grupė ŽALVARINIS Lietuvos kultūrą ir muziką pristatė Kinijoje. Šią kelionę grupė planavo net puse metų. Tai pirmas kartas, kai į Kinijos world muzikos festivalius yra kviečiama folk rock grupė iš Lietuvos. Ir anot Lietuvos kultūros atašė Kinijoje Agnės Biliūnaitės, šios gastrolės Lietuvai yra svarbus įvykis, stiprinantis šiuolaikinės Lietuvos, atstovaujančios baltiškąją tradiciją, žinomumą Kinijoje.

Festivaliai “Beishan World Music” ir “DJD World Music” – tai festivaliai, pritraukiantys ne tik keliasdešimt tūkstančių klausytojų, bet ir žymių muzikos prodiuserių ne tik iš Kinijos, bet ir kitų valstybių.

Grupė ŽALVARINIS lietuvišką muziką pristatė kartu su pasaulyje žinomais atlikėjais – italu Boris Savoldelli, dar vadinamu balso orkestru, The Celtic Social Club iš Prancūzijos, Soul Sangam (Belgija), Tonolec Trio (Argentina), Veronika Nunes (Brazilija)ir kitais.

Kolektyvas taip pat buvo pakviestas į susitikimą su Lietuvos ambasadore Kinijoje Ina Marčiulionyte, bei kultūros atašė Agne Biliūnaite.

Kinijos klausytojams labai patiko ŽALVARINIO muzika. Po koncertų rikiavosi eilės gerbėjų, laukiančių autografų ir asmenukių, grupė dalyvavo interviu vietinėse radijo stotyse, o mieste reklaminiuose stenduose mirgėjo grupės nuotraukomos. Koncertams Baoding mieste ŽALVARINIS paruošė itin populiarią Kinų liaudies dainą, kurią kartu dainavo ir tūkstančiai klausytojų. Tikimės, kad ši sėkminga pradžia sustiprins kultūrinius mainus tarp abiejų valstybių, o Lietuvos vardas ir lietuviška muzika taps geriau žinomi ir Azijoje.

Kelionės įspūdžiais pasidalinti sutiko grupės Žalvarinis nariai – Robertas Semeniukas ir Ineta Meduneckytė .

Pati kelionė tiek Žalvariniui, tiek kiekvienam nariui asmeniškai tapo gyvenimo išvyka. Kinija yra absoliučiai kitoks pasaulis. Europiečio akims - tai beprotiškai skubantis, chaotiškas, neprognozuojamas ir mūsų standartų neatitnkantis pasaulis. Čia viskas kitaip - per pėsčiųjų  perėją tavęs niekas nepraleis, pirmenybė teikiama transportui, apie taisykles čia niekas nesuka galvos. Pripratome nekreipti į tai dėmesio, kaip ir dėl visokiausių kitų dalykų. Buvome svečiai, tad priėmėme šalį tokią, kokia ji yra - atsipalaidavome ir mėgavomės rytietišku gyvenimo stiliumi.

Maisto pasirinkimas šioje šalyje yra neaprėpiamas, jie valgo viską, net ir tai kas juda, mažus ir didelius gyvius, nepažįstamus mums grybus, daug daržovių. Buvom smalsūs ragaudami - važiavome į naktinį Džuhai miesto rajoną, kuriame vietiniai kepa barbekiu. Ten dominuoja jūros gėrybės. Pasirinkimas didžiulis, viskas šviežia ir neįprasta mums. Prisidedi pintinėlę ir paduodi, kad paruoštų. Prisiragavom kirmėlių, vabalų, krevečių, midijų ir tt. Viskas tobula ir labia pigu.

Kinija pasitiko mus 31 laipnsio karščiu ir puikiai organizuotais festivaliais. Patyrėme daug nuotykių, įdomių pažinčių su ten gyvenančiais užsieniečiais, atvėrėme savo širdis pasauliui ir dėl to kelionė tapo tik spalvingesnė. Buvimas ten dar stipriau suvienijo grupę. Ypatingas dėmesys, pagalba, rūpestis, mielos dovanėlės kiekvieną rytą viešbučiuose, maitinimas, viskas suplanuota minučių tikslumu ir žinoma didelis pozityvumas, paslaugumas paliko daug gerų prisiminimų. Jautėmės ten kaip roko žvaigždės iš Europos - autografai ant kompaktinių diskų, plakatų, marškinėlių, netgi i-phone telefonų, asmenukės. Apranga, išvaizda ir mūsų būdas it magnetas traukė vietinius. Žmonės laukdavo eilėje valandą ir daugiau, kad galėtų prieiti, paliesti ,nusifotografuoti. Tai pirmas toks patyrimas, nieko panašaus anksčiau nebuvome patyrę.

Kartu groję kitų šalių atlikėjai pasižymėjo profesionalumu, kokybe ir puikia muzika. Su visais kolektyvais susipažinome ir smagiai leidome kartu laiką.

Turėjome smagių naktinių jam session po koncertų. Tai buvo nepakartojamas jausmas, kuomet aplink didžiulį stalą susėdę septynių pasaulio šalių muzikantai, atlieka liaudies dainas, taip pat žinomus pasaulinius hitus, kartu improvizuoja ir vienas kitą papildo. Tai buvo jautriausios gastrolių akimirkos, kurios mus visus suartino. Buvome pasiilgę tokios vienybės, kurios Lietuvoje jau seniai nejutome.

Fetivaliai paliko neišdildomų įspūdžių. Daina Mūsų naktys tapo vakaro vinimi. Kinai dainavo kartu, atkartojo frazes, jie labai lengvai pasiduoda žaidimams, vos atlikėjas parodo kokį judesį, visa minia iškart kartoja, įsijungia į žaidimą ir taip sukuria puikią atmosferą. Nors dainų tekstų ir nesupranta, tačiau dainavo, skandavo su mumis kartu nuo pačios pirmos dainos iki paskutinės. Kinai labai šilti, atviri, gal kiek kuklūs ir naivūs, bet labai geri, mandagūs ir nuolankūs žmonės. Jautėmės labai saugiai ir smagiai bendraudami su jais.

Iš festivalio Džuhai į kitą festivalį Baoding mieste keliavome virš dviejų tūkstančių kilometrų greituoju traukiniu. Per naktį pralėkėme beveik visą Kiniją. Pakeliui sustojome apžiūrėti Pekino. Ten praleidome dvi nuostabias dienas. Apsistoję buvome hotonguose esančiame puikiame viešbutyje, netoli Lamos šventyklos. Aplankėme uždraustąjį miestą, krūvą restoranų, paragavome tradicinės Pekino anties kartu su Lietuvos kultūros atašė. Vėliau buvome pakviesti į ambasadorės vakarėlį jos namuose. O vakare apsilankėme gyvos muzikos klube, kuriame radę muzikos instrumentų, pasivaišinę alumi nusprendėme išeiti i gatvę pamuzikuoti. Prie mūsų prisijungė vietiniai kinai muzikantai iš gretimo baro. Tai tapo poros valandų šou naktiniame Pekine.

Iš Pekino išvykome į Baoding miestą, kuris kaip skelbiama yra pats užterščiausias miestas Kinijoje. Jame veikia kelios atominės elektrinės, oras ten sunkus ir visi vaikšto su raspiratoriais.

Saulės beveik nesimato, viskas apsiblausę kaip per rūką, tačiau pats miestas modernus ir atrodo visai patraukliai. Ten grojome 20-ties tūkstančių žiūrovų miniai ir tai buvo didžiausias mūsų grupės solo pasirodymas. Publika priėmė puikiai ir iškvietė bisui.

Is viso Kinijoje sugrojome tris didelius koncertus world muzikos festivaliuose, aplankėme Amsterdamą, Hong Kongą, Džuhai, Pekiną, Baodingą. Grįžome per Paryžių, ir tiesa, dviems muzikantams nepavyko iškart įsilapinti i lėktuvą dėl oro uosto ir oro bendrovės darbuotojų klaidos. Gitaristas Robertas Semeniukas ir bosistas Domas Žostautas  pasiliko neplanuotai vienai parai Paryžiuje ir grįžo kitą dieną.

Kelionė buvo nepamirštama, susipažinome su daug įdomių žmonių, prodiuserių, festivalių organizatorių ir šiaip mielų vietinių gyventojų. Jau planuojame kitas keliones į Kiniją. Didžiuojamės gerai atstovaudami Lietuvą.